tisdag 13 oktober 2009

Infernal War - Terrorfront (2005)

Appropå..riktigt rått?
Okey, "Witchmaster" är rått, bland de råaste akter jag någonsin hört. Tills jag hörde detta.
Infernal War ifrån Polen (dom också). DET HÄR är det råaste jag någonsin lånat mina öron till. Ett sjujäkla tokfittmangel ifrån början till slut, och jag snackar alltså, TIGHT!.
Till att börja med introt, en ganska illavarslande sådan, som förbereder dig och låter dig hämta andan för vad som komma skall. Och har man inte hört detta innan, så GÅR det fan inte att vara beredd.
Spår 2 "Crushing impure idolatry" går igång i vansinnestempo och lyssnaren förstår direkt att detta är hädelser av brutalaste slag.
Riffen är rakbladsvassa och jävligt snyggtutförda dödsriff. Sången är lite blandning av black metal och..grindcore. Ja. Ett jävla inpassande skrikande!
Trummorna..GUD Trummorna!. Alltså jag tror karln bakom pukorna är en maskin. Aldrig har jag hört någon leverera blastbeats av de mest tunga och ilskna slag, så pass jävla tight som han gör. Det låter helt magiskt.
Låt nr 3 "Dead Head´s Empire"..rasar vidare, och man har knappat fått en sekunds andningspaus förrän det är dags för slakt igen.
Det här är en skiva man ska höra i helhet, om man för stunden vill känna adrenalinet pumpa, för tro mig det gör man.
Normalt vis hade jag klagat på den i mitt tycke lite alltför snygga produktionen, men jag tror nog att jag kan ha överseende med det på den här skivan, för hade det varit den typiska "kalla skogen" produktionen, så hade man garanterat inte hört vad som försigår här. Så pass sjukt brutalt och ursinnigt är det faktiskt.
Plattans höjdpunkt är "Terrorfront" titelspåret. Man liksom gungar med till refrängen och när den kryper fram så ställer man sig sonika upp och höjer näven och formligen skriker med "TERRORFRONT!" TERRORFRONT!!". Det låter så jävla härligt, och som att det är gjort av killar som verkligen vet hur dom vill ha sin svartnade dödsmetall.
Jag finner inga ord. Det är här så underbart brutalt.
Men som sagt, det blir ingen tiopoängare det här heller. För maken till mer infantil lyrik får man leta efter.
Det saknar djup av alla former, och det man upplever är: Satan krossar gud med helvetets alla horiga demoner och spöken.
Och släng in lite "Förintelsen och allmänt World War II" så har ni hela konceptet.
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om lyrik vad gäller all annan sorts musik. Men min black metal vill jag av någon anledning ha..seriös och ond på riktigt.
Innan jag läste lyriken så förväntade jag mig skärseld i vardagsrummet men fick dock nöja mig med att Radiotjänst ringde på dörren. Ondskan personifierad.
Utöver lyriken så tycker jag att ALLA SOM INTE ÄGER DEN HÄR SKIVAN ÄR DUMMA I HUVUDET!

Sjukt, brutalt, hämningslöst och alldeles...alldeles förjävla strålande!

9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar